03.09.2024.
MAN eTGX osvojio je prvo mjesto u prvom velikom usporednom testu električnih kamiona za dugolinijski prijevoz, organiziranog od strane njemačkog stručnog časopisa "Trucker"
Nakon intenzivnih testnih vožnji koje su trajale nekoliko dana, međunarodni tim testnih novinara iz strukovnog časopisa 'Trucker' dodijelio je MAN eTGX-u najveći broj bodova. Uz MAN, 568 bodova od maksimalno mogućih 590, dobila je i Scanija dok su iza njih ostali Volvo, Mercedes-Benz, Iveco i Designwerk.
U ocjeni MAN-a novinari specijalizirani za gospodarska vozila bili su posebno impresionirani njegovom malom masom praznog vozila, skladnom vožnjom, udobnom cjelokupnom postavom i sofisticiranim konceptom rada.
'Ovaj usporedni test još jednom dokazuje da je MAN razvio i lansirao izvanredan proizvod s baterijskom električnom verzijom MAN TGX', komentirao je Friedrich Baumann, član Izvršnog odbora MAN Truck & Bus SE odgovoran za prodaju i rješenja za kupce. „Osim značajki opisanih u testu, MAN eTGX i MAN eTGS postižu visoke ocjene sa svojom modularnom konfiguracijom baterije. Moguć je izbor od tri do šest paketa baterija. To znači da naši kupci mogu odabrati optimalnu konfiguraciju vozila u pogledu dometa, nosivosti i vremena punjenja za bilo koju željenu primjenu – od dostava unutar grada do supermarketa do regionalne opskrbe građevinskim materijalom i transporta na velike udaljenosti.
’Stručni časopis ‘Trucker’ testirao je ultra tegljač poluprikolicu specijaliziran za voluminozni transport na velike udaljenosti. S kompaktnim međuosovinskim razmakom od 3750 mm, testirani eTGX opremljen je sa šest nikl-mangan-kobalt baterijskih paketa ukupnog kapaciteta 534 kWh (bruto), od čega je 480 kWh iskoristivo. Ugrađen je automatizirani mjenjač s četiri stupnja prijenosa koji raspoređuje 330 kW i 1150 Nm okretnog momenta s elektromotora na stražnju osovinu. Općenito, MAN eTGX je ocijenjen kao dobro zaokružen paket s dobrim performansama i upravljanjem, iako mu je domet nešto manji u usporedbi s nekim konkurentima. MAN s druge strane aktivno radi na razvoju megavatnog punjenja koje će znatno smanjiti vrijeme punjenja kamiona.
Na kraju usporednog testa, novinari 'Truckera' istaknuli su da su najveći izazovi još uvijek težina baterija koja smanjuje korisnu nosivost te nedostatak infrastrukture za punjenje. Za rješavanje problema infrastrukture nužna je suradnja s političkim vlastima, kako u Njemačkoj, tako i u ostatku Europe. Zaključak je da električni kamioni imaju potencijal, ali trebaju daljnji razvoj u pogledu dometa i punjenja prije šire komercijalne uporabe.