12.11.2021.
Već 40 godina MAN ProfiDrive treneri obučavaju profesionalne vozače kako voziti sigurno, održivo i ekonomično. Gotovo sedam tisuća polaznika sudjeluje svake godine u ProfiDrive treninzima. Tijekom posljednjih par desetljeća tehnologije koje se koriste u vozilima su postale kompleksnije, a radni dan vozača zahtjevniji. Stoga, MAN treneri iz dana u dan prate trendove koje dolaze i razvijaju se u skladu s njima. Trenutno u cijelom svijetu djeluje oko 140 certificiranih MAN trenera, a jedan od njih je i naš Mario Jurić.
MAN ProfiDrive program su započela dva trenera 1981. godine pod nazivom “MAN-Fahr- und Spar-Training”. Od samog početka glavni cilj ovog programa je obučiti vozače kako voziti na siguran i ekonomičan način. Treninge pohađaju vozači kamiona i autobusa, voditelji voznih parkova te vlasnici tvrtki. „Plaće vozača i gorivo čine značajan dio troškova poslovanja. Stoga je tvrtkama korisno ulagati u kontinuirani profesionalni razvoj svojih zaposlenika te osigurati stil vožnje koji štedi gorivo i smanjuje trošenje vozila. Također, kako bi znali iskoristiti sve tehnološke prednosti koje nude najsuvremenija gospodarska vozila vozači moraju biti stručno obučeni” objašnjava Tobias Müller, voditelj programa MAN ProfiDrive. Tečajevi obuke pomažu polaznicima da postignu prosječnu uštedu goriva od oko 10 %.
Svaki ProfiDrive trening je više orijentiran na praktični dio jer nitko ne poznaje MAN vozila kao MAN ProfiDrive treneri. Sa svakim vozačem osobno razgovaraju o njihovim snagama i slabostima u vožnji, putem sustava MAN Connected CoDriver ili osobno s vozačem tijekom vožnje u vozačkoj kabini.
Dok su se u prošlosti gotovo svi tečaji MAN ProfiDrive-a fokusirali na vožnju u pravom rasponu broja okretaja motora i na promjenu brzina, danas je posao vozača postao mnogo kompleksniji. Vozači danas moraju znati upravljati s najmodernijim sustavima pomoći kao što su MAN CruiseAssist, MAN EfficientCruise i MAN EfficientRoll te intervenirati u svakom trenutku.
Također, danas polaznici često traže obuke o električnim vozilima. E-mobilnost ne zahtijeva samo znanje o tome kako se sigurno nositi s visokonaponskom tehnologijom, već i značajno mijenja ulogu vozača. Primjerice, kod dizelskih motora često se koristi prediktivni stil vožnje, izbjegava se kočenje gdje god je to moguće s ciljem uštede goriva. Međutim, u slučaju električnih vozila, vrijede drugačija pravila. U tom slučaju korištenje papučice kočnice je apsolutno neophodno kako bi se energija konvertirala u električnu energiju koja se skladišti u bateriji.
Ovo je jedan od nekoliko primjera koji pokazuju da se uloga vozača mijenja, a MAN ProfiDrive se uspješno prilagođava svim promjenama već 40 godina.