20.08.2021.
Hladnjak stlačenog zraka ima važnu ulogu u zaštiti motora od pregrijavanja.
U ovim ljetnim mjesecima zasigurno ste primijetili da vaš motor radi bolje za vrijeme svježih noći u odnosu na iznimno tople dane. Razlog tome leži u činjenici što hladniji zrak pomaže radu motora. Hladniji zrak je gušći i bogatiji kisikom, stoga motor u manjem vremenskom intervalu usisa veću količinu zraka i omogućava da u njemu izgori više goriva što rezultira povećanjem snage vozila.
Kod motora s turbopunjačem, usisni zrak se zbog predkompresije iznimno zagrijava. Uz pomoć hladnjaka stlačenog zraka, temperatura se značajno smanjuje, a sadržaj kisika se povećava pri stalnom tlaku. To znači da se može postići veća snaga motora. Uz to, smanjuje se i emisija štetnih tvari i potrošnja goriva.
Zašto izabrati MAN originalne hladnjake stlačenog zraka, a ne zamjenske hladnjake zraka?
Dimenzije i stanje MAN originalnih hladnjaka stlačenog zraka su u skladu sa strogim standardima koji jamče optimalno hlađenje. Originalni MAN hladnjaci su stručno dizajnirani i savršeno prilagođeni za upotrebu kao dio sustava hlađenja motora. Također, jamče optimalan učinak i visoku otpornost tijekom cijelog vijeka trajanja. Za razliku od MAN originalnih hladnjaka stlačenog zraka, zamjenski dijelovi možda neće moći ispuniti sve visoke zahtjeve zbog ograničenja u radu. Moguće posljedice prilikom korištenja zamjenskih dijelova mogu biti nedovoljna snaga hlađenja, povećana temperatura motora, povećani rad ventilatora, nedovoljna snaga klimatizacijskog sustava, a kao krajnji rezultat dolazi do povećane potrošnje goriva i čak mogućih oštećenja motora.
MAN originalni hladnjaci stlačenog zraka omogućavaju stalnu raspoloživost vozila, smanjuju zastoje u radu vozila i troškove rada na duži rok u odnosu na jeftinije, zamjenske dijelove.
Prednosti MAN originalnog hladnjaka stlačenog zraka:
MAN-ovi hladnjaci stlačenog zraka koriste najsuvremenija tehnološka rješenja
Optimalna usklađenost za primjenu na MAN motoru
Izrađeni su od materijala vrhunske kvalitete koji sprječavaju trošenje
Zaštita okoliša uslijed manje emisije NOx štetnih plinova
Održavanje niske potrošnja goriva
Dulji vijek trajanja motora zbog manjeg toplinskog opterećenja klipova i ventila
Smanjenje buke motora (nekontrolirano izgaranje ili samozapaljenje goriva), koje se javlja kod prevelikog hlađenja zraka
2 godine jamstva
MAN u ponudi ima dvije vrste hladnjaka stlačenog zraka: hladnjake hlađene zrakom okoliša i hladnjake hlađene rashladnom tekućinom motora.
Zrakom hlađeni hladnjaci stlačenog zraka koriste se kod većine izvedbi motora MAN*. Kroz cijevi hladnjaka struji turbopunjačem stlačeni zrak, dok oko tih cijevi struji okolni zrak i odnosi toplinu stlačenog zraka. Kao rezultat temperatura se snižava s oko 150°C na oko 50°C. Kod hlađenja ne dolazi do smrzavanja kondenzata.
Hladnjak stlačenog zraka s vodenim hlađenjem radi na način da se toplina stlačenog zraka prenosi na rashladnu tekućinu motora, koja služi za hlađenje. MAN-ov koncept niske temperature služi za značajno povećanje intenziteta hlađenja stlačenog zraka.