04.02.2021.
Naime, s prvim danom svibnja na snagu će stupiti nova odluka Europske komisije o oznakama na gumama. Uvođenjem revidirane Uredbe o oznakama za gume, kao i registracijske podatkovne baze (EPREL - Europska baza podataka o označivanju energetske učinkovitosti) te opcije dvaju novih pokazatelja performansi za prianjanje na snijegu i ledu (gume za skandinavsko tržište) Europska komisija ima namjeru bolje informirati i dalje osnaživati potrošača pri kupnji guma. Također, to bi ujedno i osiguralo bolje prihvaćanje guma s najboljim sigurnosnim i ekološkim performansama.
Nova EU oznaka za gume zadržala je i neke stare oznake, a osmišljena je kao pomoć potrošačima pri izboru guma s učinkovitijom potrošnjom goriva pružajući im ujedno informacije o putu kočenja. Odabir guma s nižim otporom kotrljanja i kod krajnjih korisnika i kod komercijalnih korisnika može dovesti do znatnih ušteda u smislu troškova goriva, kao i manjih emisija.
Jasne informacije o prianjanju na mokrome omogućit će veću prometnu sigurnost, a informacije o buci pri kotrljanju osmišljene su kao pomoć u smanjenju zagađenja bukom koje proizvodi cestovni promet. Treba dodati da je dosadašnji način sa zvučnim valovima kod buke zamijenjen s oznakama A, B i C uz oznaku buke izraženu u decibelima.
Razredi od A do C na novoj će oznaci ostati nepromijenjeni. Gume C1 i C2, i za automobile i za kombi vozila, koje su po otporu kotrljanja i prianjanju na mokrom prethodno pripadale razredu E odsad će pripadati razredu D, koji je dotad bio prazan, a gume koje su dosad bile u razredima F i G pripadat će razredu E. Tako će oznaka biti jasnija i jednostavnija za tumačenje.
Dodatna nova značajka odnosi se na dva piktograma koji označuju je li riječ o automobilskoj gumi s prianjanjem na snijegu u skladu s EU-ovim standardima tipnog odobrenja poznatim i kao “test pahuljica” i/ili gumi bez šiljaka koja pruža prianjanje na ledu u skladu s novim ISO standardom, a namijenjeni su za skandinavsko tržište.
To će se odnositi na gume koje su proizvedene nakon stupanja na snagu, a vodeći svjetski proizvođači već su unijeli gume u bazu.
Kod same proizvodnje gume za krajnjeg korisnika nema promjena, gume će se proizvoditi na isti način te će se jednako testirati. Da bi guma trajal duže, najvažnije je da se kvalitetno održava te da se koristi za sezonu za koju je namijenjena i da se u njima održava propisani pritisak odnosno tlak u gumama. Oznake nosivosti i brzine nisu se mijenjale, a iako su mnogi očekivali da će se dodati oznaka o trošenju i abrazije guma to se nije dogodilo. Očekuje se da u bližoj budućnosti i te informacije biti obavezne za proizvođače.
Tražite li gume za vaše vozilo, pogledajte našu ponudu u
webshopu Auto Hrvatske.