Na početku zajedničkog puta prema budućnosti s nultom emisijom cijela industrija, uključujući i MAN Truck & Bus, čini sve što može kako bi se ubrzala ova transformacija. E.ON i MAN Truck & Bus izgradit će 400 novih punionica za gospodarska vozila.
Procjenjuje se da bi do 2030. godine svaki drugi MAN-ov kamion registriran u Europi trebao biti električni. No, visoki troškovi nabave i nedostatak sveobuhvatne infrastrukture za punjenje na glavnim rutama trenutno su još uvijek velika prepreka. Kako bi se ubrzalo širenje alternativnih pogonskih sustava, potreban je odgovarajući politički okvir i ulaganja u infrastrukturu. Uz očekivanu veliku ulogu država u radu na brzoj transformaciji sektora mobilnosti i sama industrija gospodarskih vozila aktivno sudjeluje u rješavanju tog problema.
MAN Truck & Bus dio je TRATON GRUPE koja je zajedno s Volvo Trucks i Daimler Truck osnovala zajedničku tvrtku Milence. Tvrtka je osnovana u srpnju 2022. s ciljem ubrzavanja prijelaza gospodarskih vozila na pogon bez emisija štetnih stakleničkih plinova te do 2027. godine planira izgraditi i upravljati s 1.700 javnih punionica visokih performansi u Europi.
Tvrtka MAN Truck & Bus surađuje i s drugim partnerima pa je s njemačkom energetskom tvrtkom E.ON najavila uspostavu javne mreže za punjenje električnih kamiona širom Europe. U planu je postavljanje 400 punionica na 170 lokacija uz MAN-ove servisne centre, od kojih će 125 biti u Njemačkoj, a ostale u Austriji, Velikoj Britaniji, Danskoj, Italiji, Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj.
Nove lokacije bit će smještene uz strateški odabrane MAN servisne centre, prvenstveno u industrijskim područjima s velikim količinama kamiona ili u blizini autocesta. To znači da se punjenje može jednostavno integrirati u svakodnevne operacije. Raspored mjesta je posebno dizajniran za punjenje električnih gospodarskih vozila pa kamioni i autobusi za prolaz kroz punionicu neće morati previše manevrirati. Iako će se nalaziti uz MAN-ove servisne centre, gdjegod je to moguće, punionice će biti postavljene s odvojenim ulazima i izlazima kako bi se osiguralo da su u potpunosti dostupne javnosti bez obzira na marku vozila. Stranice će biti izgrađene na modularni način. Kao prvi korak, svaka će lokacija biti opremljena s nekoliko stanica za punjenje od 400 kW. To će omogućiti prosječnom električnom kamionu da se napuni za doseg do 300 kilometara za oko 45 minuta. Kasnije će lokacije biti nadograđene na MCS megavatni sustav punjenja.
"Europi će do 2030. trebati oko 50 tisuća punionica za teška gospodarska vozila i mi ćemo kao proizvođač električnih kamiona sudjelovati u tom poslu. Drago mi je što je E.ON od sada snažan partner za elektrifikaciju naših servisnih lokacija. Time postavljamo kamen temeljac za mrežu javnih punionica za gospodarska vozila. Međutim, i dalje nam je potrebna potpora politike kako bismo izgradili ovu mrežu s dovoljnim kapacitetima.", rekao je izvršni direktor MAN-a Alexander Vlaskamp.