23.09.2024.
Na ovogodišnjem IAA Transportation sajmu u Hannoveru, MAN Truck & Bus, prvi proizvođač gospodarskih vozila koji u ponudi ima kamione s električnim, vodikovim i dizelskim motorom predstavio je raspon inovativnih pogonskih tehnologija za kamione.
Elektrifikacija predvodi put
Električna mobilnost jasno je u fokusu MAN-ove strategije za budućnost
kamionskog transporta. MAN je tako na sajmu predstavio proširenu ponudu
električnih kamiona, uključujući i svjetsku premijeru novog MAN eTGL modela.
eTGL, električni 12-tonski kamion za laku distribuciju, zaokružuje MAN-ov portfelj električnih kamiona. S dosegom do 235 kilometara, brzim punjenjem za oko 30 minuta i nosivošću do 6.600 kilograma, eTGL nudi idealnu kombinaciju za tihi i neutralni transport u gradskoj logistici. Zajedno s eTGS i eTGX modelima, MAN sada nudi kompletan portfelj električnih kamiona od 12 do 50 tona. MAN-ovi "teži" električni modeli - eTGX i eTGS - dostupni su s do sedam modularno kombiniranih baterija, što omogućuje tvrtkama da odaberu najbolji omjer dosega i nosivosti ovisno o njihovim specifičnim potrebama. Ovi modeli pripremaju se i za nadolazeći MCS standard megavatnog punjenja s do 1000 kW, što će omogućiti punjenje tijekom vozačeve stanke i dnevni doseg do 800 kilometara.
Vodikova tehnologija kao dopuna
Paralelno s električnom mobilnošću, MAN razvija i vodikovu tehnologiju kao komplementarno rješenje za prijevoz s nultom emisijom štetnih plinova za posebne primjene. Na IAA sajmu, MAN je predstavio
prototip kamiona s vodikovim motorom s unutarnjim izgaranjem, koji će se od
2025. godine početi isporučivati kupcima, za početak, u maloj seriji od 200
vozila.
Upravo je ovaj inovativni kamion
osvojio prestižnu nagradu "Truck Innovation Award 2025". Dr. Frederik
Zohm, član Uprave zadužen za istraživanje i razvoj u tvrtki MAN Truck &
Bus, na dodijeli nagrade je istaknuo da hTGX predstavlja još jedan korak u
dekarbonizaciji cestovnog transporta. MAN hTGX bit će dostupan u 6x2 i 6x4
konfiguracijama osovina, a stručni žiri posebno je pohvalio performanse slične
dizelskom motoru, doseg od oko 600 kilometara i pojednostavljeni sustav
naknadne obrade ispušnih plinova. Vodikov motor s unutarnjim izgaranjem H45
temelji se na provjerenom dizelskom motoru D38 i proizvodit će se u tvornici
motora i baterija u Nürnbergu.
Učinkovitiji dizelski pogon za
prijelazno razdoblje
Iako MAN dugoročno vidi električni
pogon kao glavnu tehnologiju u cestovnom teretnom prijevozu, dizel će i dalje
igrati važnu ulogu u prijelaznom razdoblju. Stoga su na ovogodišnjem sajmu predstavljena
značajna poboljšanja dizelskih pogona za model 2025. godine.
U središtu inovacija je smanjenje
potrošnje goriva do 4 posto, što je postignuto prvenstveno pomoću novog D30
PowerLion pogonskog sklopa i aerodinamičkih mjera. Novi D3066 (skraćeno D30) jedan
je od najnaprednijih motora za komercijalna vozila na svijetu. Dostupan je u
šest razina snage od 380 do 560 KS (2.100 do 2.800 Nm) i zamijenit će prethodne
D26 i D15 serije motora u svim MAN 4x2 tegljačima. Novi dizelski motor uvijek
je kombiniran s također novorazvijenim MAN TipMatic 14 mjenjačem koji je oko 60
kg lakši od prethodne generacije i nudi 14 stupnjeva prijenosa za vožnju
unaprijed te dva stupnja za vožnju unatrag.
S proširenim portfeljem
električnih kamiona, inovativnom vodikovom tehnologijom i poboljšanim dizelskim
pogonima, MAN nudi rješenja za različite potrebe transportne industrije - od
gradske distribucije do dugih relacija.
Dok elektrifikacija predvodi put,
s impresivnim dosezima i mogućnostima brzog punjenja, vodikova tehnologija nudi
zanimljivu alternativu za posebne primjene. Istovremeno, poboljšanja u
dizelskoj tehnologiji osiguravaju da postojeće flote mogu raditi učinkovitije i
s manjim utjecajem na okoliš tijekom prijelaznog razdoblja.
S ovako sveobuhvatnom ponudom, MAN
se pozicionira kao ključni igrač u transformaciji transportne industrije prema
održivijoj budućnosti, nudeći rješenja koja odgovaraju različitim potrebama i
scenarijima primjene.