24.02.2022.
Sedam desetljeća duga povijest Auto
Hrvatsku čini uvjerljivo najdugovječnijom kompanijom u auto industriji na ovim
prostorima. Poslovati je počela davne 1952. godine, kada je skupina od osam
zaljubljenika u automobile i tehnološki napredak uz dopuštenje tadašnjih vlasti
osnovala “Auto-moto servis za trgovinu na malo rabljenim i novim auto-moto
dijelovima i naftnim derivatima”. Uspješan početak rada rezultirao je skorim
širenjem poslovanja i unapređenja prodajne ponude s rabljenih guma i
repariranih dijelova na vozila. Kako je i popularizacija i ekonomska potreba za
vozilima rasla, tako se dodatno širilo poslovanje, ali i potrebe tržišta za
uslugama. Tvrtka je dodatno rasla i teritorijalno se širila na cijelu republiku
Hrvatsku pa je 1955. godine dobila ime koje i danas nosi - Auto Hrvatska.
Uz maloprodaju je razvijana i prodaja na
veliko. Gospodarstvenici su trebali vozila za poslovne potrebe, a osobna vozila
od najčešće nedostižnog luksuza postala su svakodnevna potreba. Ubrzo je Auto
Hrvatska otvorila velik broj novih specijaliziranih prodavaonica u Zagrebu,
Karlovcu, Varaždinu, Rijeci, Puli, Splitu, Šibeniku, Zadru, Kninu i Slavonskom
Brodu. Na području tadašnje bivše države otvorena su i predstavništva u
Beogradu, Sarajevu, Banja Luci i Ljubljani.
Auto Hrvatska 1963. godine započinje
suradnju s Volkswagenom, kao njegov ovlašteni partner za održavanje vozila i ta
se razina uspješnog poslovnog odnosa održala sve do danas. Koliki je u to vrijeme
bio značaj Auto Hrvatske za razvoj tadašnjeg hrvatskog gospodarstva, govori
podatak da je tvrtka tada brinula o potrebama voznih parkova u više od 5.500 poduzeća iz tadašnjeg “društvenog sektora” i
poslovala s čak 682 dobavljača s područja bivše Jugoslavije. Tijekom prva dva
desetljeća poslovanja, tvrtka je svojim partnerima isporučila 130.000
vozila iz gospodarskog i osobnog programa. U publikaciji “200 najvećih u
Jugoslaviji” objavljenoj 1974. godine, Auto Hrvatska je zauzela 24. mjesto od
50 najvećih u trgovinskoj djelatnosti.
Uoči 25. obljetnice Auto Hrvatska je
prepoznata kao vodeća prodajno-servisna organizacija u auto struci i postala je
izvoznik na strana tržišta. U to je vrijeme uspješno “preskočena” granica
i Auto Hrvatska je prvi put domaćim korisnicima omogućila širi izbor
kvalitetnih svjetskih marki kojih do tad nije bilo na cestama u komercijalnoj i
privatnoj uporabi. Do tog trenutka na domaćim cestama su prevladavali „Fićeki“
i Zastave.
Početkom Domovinskog rata raspada se
tržište bivše države. Usprkos tadašnjim teškim ekonomskim i trgovinskim
okolnostima, Auto Hrvatska je potpisala ugovor o suradnji s proizvođačem
gospodarskih vozila "Iveco", te se 1992. godine strateški odlučila za
poslovnu reorganizaciju nakon koje postaje dioničko društvo. Uspostavljaju se
odnosi s novim dobavljačima i poslovnim partnerima diljem Europe. Posljedica
takve poslovne strategije je i sklapanje ugovora s njemačkom tvrtkom MAN
Nutzfahrzeuge AG iz Münchena, proizvođačem gospodarskih vozila. Nakon tri
probne godine suradnje, 1996. godine temeljem ostvarenja iznimno uspješnih
rezultata, Auto Hrvatska je preuzela odgovornosti i postala glavni uvoznik MAN
kamiona, autobusa i originalnih rezervnih dijelova te organizator razvoja
servisne mreže u Republici Hrvatskoj. Slijede importerski ugovori za tržište
Sjeverne Makedonije 2011. godine i tržište Bosne i Hercegovine 2016. godine.
Po završetku Domovinskog rata razvijan
je prodajno-servisni kapacitet za program osobnih vozila s naglaskom na
Ford, Renault, Volkswagen i Audi. Uz postojeće ovlaštene centre otvoreni su
servisni centri za brzi servis vozila izvan jamstvenog roka.
Poslovanje se proširilo na tržište Bosne i Hercegovine, dok u Hrvatskoj slijedi
širenje suradnje s koncernom Volkswagen te Auto Hrvatska postaje ovlašteni
prodajno-servisni centar osobnih automobila Škoda.
2017.
godine Auto Hrvatska je uspješno uspostavila suradnju s markom Ford Trucks.
Cjelokupni plasman i održavanje Ford Trucks kamiona obavlja se kroz prodajno
servisnu mrežu u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini.
Auto
Hrvatska danas posluje u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini te Sjevernoj
Makedoniji, točnije na ukupno 26 lokacija sa 700 motiviranih zaposlenika.
Uvoznik je za vozila MAN, NEOPLAN, Ford Trucks i Kässbohrer te u svojoj ponudi
osobnog programa vozila prodaje i servisira vozila marki Audi, VW, ŠKODA,
Peugeot, Mazda, Renault, Dacia i Fiat Professional, a odnedavno i vozila
marke Seat i Cupra u Zadru. Uz to, u ponudi je razgranata servisna mreža diljem
cijele Hrvatske, te profesionalna oprema i alat za opremanje servisnih centara.
Uspjeh Auto Hrvatske građen je kroz dugu
povijest djelovanja na temeljima stjecanja i zadržavanja povjerenja kroz
kvalitetu usluge i prepoznavanja potreba poslovnih partnera. Korisnici su od
samih početaka sve do danas prepoznali prednosti poslovanja s iskusnim i
pouzdanim parterom, pa poslovni rezultati nisu izostali. Na tim temeljima Auto
Hrvatska nastavlja graditi svoje uspjehe.