70 godina Auto Hrvatske

24.02.2022.

Auto Hrvatska ove godine slavi sedamdeset godina uspješnog poslovanja.

Sedam desetljeća duga povijest Auto Hrvatsku čini uvjerljivo najdugovječnijom kompanijom u auto industriji na ovim prostorima. Poslovati je počela davne 1952. godine, kada je skupina od osam zaljubljenika u automobile i tehnološki napredak uz dopuštenje tadašnjih vlasti osnovala “Auto-moto servis za trgovinu na malo rabljenim i novim auto-moto dijelovima i naftnim derivatima”. Uspješan početak rada rezultirao je skorim širenjem poslovanja i unapređenja prodajne ponude s rabljenih guma i repariranih dijelova na vozila. Kako je i popularizacija i ekonomska potreba za vozilima rasla, tako se dodatno širilo poslovanje, ali i potrebe tržišta za uslugama. Tvrtka je dodatno rasla i teritorijalno se širila na cijelu republiku Hrvatsku pa je 1955. godine dobila ime koje i danas nosi - Auto Hrvatska.

Uz maloprodaju je razvijana i prodaja na veliko. Gospodarstvenici su trebali vozila za poslovne potrebe, a osobna vozila od najčešće nedostižnog luksuza postala su svakodnevna potreba. Ubrzo je Auto Hrvatska otvorila velik broj novih specijaliziranih prodavaonica u Zagrebu, Karlovcu, Varaždinu, Rijeci, Puli, Splitu, Šibeniku, Zadru, Kninu i Slavonskom Brodu. Na području tadašnje bivše države otvorena su i predstavništva u Beogradu, Sarajevu, Banja Luci i Ljubljani.

Auto Hrvatska 1963. godine započinje suradnju s Volkswagenom, kao njegov ovlašteni partner za održavanje vozila i ta se razina uspješnog poslovnog odnosa održala sve do danas. Koliki je u to vrijeme bio značaj Auto Hrvatske za razvoj tadašnjeg hrvatskog gospodarstva, govori podatak da je tvrtka tada brinula o potrebama voznih parkova u više od 5.500 poduzeća iz tadašnjeg “društvenog sektora” i poslovala s čak 682 dobavljača s područja bivše Jugoslavije. Tijekom prva dva desetljeća poslovanja,  tvrtka je svojim partnerima isporučila 130.000 vozila iz gospodarskog i osobnog programa. U publikaciji “200 najvećih u Jugoslaviji” objavljenoj 1974. godine, Auto Hrvatska je zauzela 24. mjesto od 50 najvećih u trgovinskoj djelatnosti.

Uoči 25. obljetnice Auto Hrvatska je prepoznata kao vodeća prodajno-servisna organizacija u auto struci i postala je izvoznik na strana tržišta. U to je vrijeme uspješno “preskočena” granica i Auto Hrvatska je prvi put domaćim korisnicima omogućila širi izbor kvalitetnih svjetskih marki kojih do tad nije bilo na cestama u komercijalnoj i privatnoj uporabi. Do tog trenutka na domaćim cestama su prevladavali „Fićeki“ i Zastave. 

Početkom Domovinskog rata raspada se tržište bivše države. Usprkos tadašnjim teškim ekonomskim i trgovinskim okolnostima, Auto Hrvatska je potpisala ugovor o suradnji s proizvođačem gospodarskih vozila "Iveco", te se 1992. godine strateški odlučila za poslovnu reorganizaciju nakon koje postaje dioničko društvo. Uspostavljaju se odnosi s novim dobavljačima i poslovnim partnerima diljem Europe. Posljedica takve poslovne strategije je i sklapanje ugovora s njemačkom tvrtkom MAN Nutzfahrzeuge AG iz Münchena, proizvođačem gospodarskih vozila. Nakon tri probne godine suradnje, 1996. godine temeljem ostvarenja iznimno uspješnih rezultata, Auto Hrvatska je preuzela odgovornosti i postala glavni uvoznik MAN kamiona, autobusa i originalnih rezervnih dijelova te organizator razvoja servisne mreže u Republici Hrvatskoj. Slijede importerski ugovori za tržište Sjeverne Makedonije 2011. godine i tržište Bosne i Hercegovine 2016. godine.

Po završetku Domovinskog rata razvijan je prodajno-servisni kapacitet za program osobnih vozila s naglaskom na Ford, Renault, Volkswagen i Audi. Uz postojeće ovlaštene centre otvoreni su servisni centri za brzi servis vozila izvan jamstvenog roka.
Poslovanje se proširilo na tržište Bosne i Hercegovine, dok u Hrvatskoj slijedi širenje suradnje s koncernom Volkswagen  te Auto Hrvatska postaje ovlašteni prodajno-servisni centar osobnih automobila Škoda.

2017. godine Auto Hrvatska je uspješno uspostavila suradnju s markom Ford Trucks. Cjelokupni plasman i održavanje Ford Trucks kamiona obavlja se kroz prodajno servisnu mrežu u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini.


Auto Hrvatska danas posluje u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini te Sjevernoj Makedoniji, točnije na ukupno 26 lokacija sa 700 motiviranih zaposlenika. Uvoznik je za vozila MAN, NEOPLAN, Ford Trucks i Kässbohrer te u svojoj ponudi osobnog programa vozila prodaje i servisira vozila marki Audi, VW, ŠKODA, Peugeot, Mazda,  Renault, Dacia i Fiat Professional, a odnedavno i vozila marke Seat i Cupra u Zadru. Uz to, u ponudi je razgranata servisna mreža diljem cijele Hrvatske, te profesionalna oprema i alat za opremanje servisnih centara.

Uspjeh Auto Hrvatske građen je kroz dugu povijest djelovanja na temeljima stjecanja i zadržavanja povjerenja kroz kvalitetu usluge i prepoznavanja potreba poslovnih partnera. Korisnici su od samih početaka sve do danas prepoznali prednosti poslovanja s iskusnim i pouzdanim parterom, pa poslovni rezultati nisu izostali. Na tim temeljima Auto Hrvatska nastavlja graditi svoje uspjehe.

vrh stranice